Sep 4, 2008

Studiu de caz. Cum se face PR la Kronospan

Kronospan se afla intr-o clasica situatie de "criza de imagine". Mai exact este in rahat din punct de vedere al perceptiei publice, ceea ce pentru biznis inseamna moarte curata. Sau toxica. Presupusa activitate poluatoare a generat proteste fara precedent, pentru o tema ecologica, printre brasoveni. S-a strans un numar record de semnaturi, a scos fum internetul, pana si docila presa locala a inceput sa maraie. Si cum a reactionat Kronospan?

Intai de toate, prin tacere. Pentru ca este de aur, precum meseria de piarist, o bratara care lipsea Kronospan. Astfel ca firma si-a mai luat o bijuterie, sub forma unei foste jurnaliste, care neaparat trebuia sa provina dintr-o structura de putere a Brasovului. Dupa care a urmat gestionarea profesionista a crizei de imagine.

Daca te injura oamenii, atunci trebuie sa-i impaci pe liderii lor, nu? Astfel ca Kronospan a "raspuns apelului Primarului Municipiului Braşov, dl. George Scripcaru" si a trimis materiale de constructie (nu s-a specificat daca erau ecologice) tocmai in satul de bastina si inundat al apelantului. Logica simpla si eficienta: daca primarul este multumit, atunci cei pe care-i pastoreste vor friza extazul. Lipsit de importanta, s-a bifat si o alta structura de putere.

Daca brasovenii nu s-au prins si inca fac scandal, atunci le explici in termeni simpli si familiari ca n-au de ce sa se teama de poluare, pentru ca mergi pe la targuri (cu intrare care costa 9 lei) cu produse precum "PAL melaminat, PAL, MDF, HDF, parchet laminat sau lambriuri, pînă la panouri încleiate din lemn masiv, blaturi de bucătărie, glafuri pentru ferestre, plinte şi accesorii pentru parchet şi lambriuri, OSB, QSB şi bandă cant". Desigur, in presa primarului care este multumit pentru ca este mai inteligent.

Deci, pe scurt, campania de PR a Kronospan a emis tentative de a-i linisti pe brasoveni prin reprezentantul lor ales. Mai batuti in cap, brasovenii tot n-au priceput.

5 comments:

  1. omule eu am fost primul care s-a revoltat la faza ca Scripi a fost prea pupat în cur de Kronospan de unde si atitudinea binevoitoare.

    Daca tu nu zici, zic eu si cei ce ma citesc pot să ma identifice. Kronospan dă bani la ziare locale pentru "mucles", iar fraerii care au semnat petitii n-au decât să să o ia în barbă pentru că s-au bazat prea mult pe asa zis-a presa de Braşov şi nu pe propriile puteri. 100 de inşi au bani de un avocat cât să-i faca probleme lui Scripcaru. Dacă nu au chef sa decarteze bani din buzunar să-şi plătească astfel prostia de a-l fi votat pe omul n-au decât să sufere

    ReplyDelete
  2. Ovidiu, postul asta dorea, mai degraba, sa evidentieze "inteligenta" strategie de PR a Kronospanului.

    Dar daca tot ai adus vorba de interese meschine si absconse, hai sa remarcam altceva. Petitia aia a adunat vreo sase mii de semnaturi. Adica aproape tot atatia suparati cate voturi sunt necesare ca sa scoata un deputat uninominal. Dar, pe la catindati, mucles, vorba ta. Pe la PDL se intelege ca nu sufla nimeni, dar aia de la PSD si PNL ce au? Ceva investitii Kronospan si prin conturile lor de campanie?

    ReplyDelete
  3. Sunt aproape sigur că se dă şi la alte partide. De PNL ştiu că, totuşi, consilierul Carmen Ionescu vroia comisie de anchetă să se vadă cum s-a aprobat aşa ceva. N-a băgat-o nimeni în seamă în CL-ul portocaliu, îţi dai seama. Ţin minte când s-a aprobat PUZ-ul initial pentru fabrica asta, cooperativa coordonată de George S. l-a aprobat numai ca să-i facă în ciudă lui Ghişe, la fel cum se aprobau mai toate lucrurile pe atunci.

    O altă chestie despre care iar nu vorbeşte nimeni este povestea aia cu mutatul marilor uzine în afara oraşului, chestiune promovată chiar de Scripcaru. Adica dăm afară pe Tamiv, Lubrifin, Lemexim ş.a. care funcţionează tot pe bază de substanţe toxice şi primim pe Kronospan. Strategie strategie, am lăsat-o pe hârtie.

    ReplyDelete
  4. Strategia presupune viziune, care se manifesta doar in prezenta inteligentei. Deci este evident ca Scripcaru n-are nicio vina in treaba asta.

    ReplyDelete
  5. Bună. Sunt studentă la facultatea de jurnalism din Bucureşti şi analizez, în prezent, un studiu de caz legat de abordarea greşită a departamentului de PR în gestionarea crizei. L-am ales pe acesta legat de Kronospan şi problema din Braşov. Din păcate, am căutat tot internetul şi nu am găsit mare lucru care să-i acuze de eroare în PR ci dimpotrivă, am găsit mai mult laude pentru felul în care au rezolvat criza(or fi plătit bine). Crezi că mă poţi ajuta cu mai multe informaţii concrete?

    ReplyDelete