Eftimie dezvaluie cascavalul incasat de redactorul sef de la "Transilvania Expres" pentru serviciile sale profesioniste prestate in campania electorala. Echidistant, Sandu Ganea a luat 20.000 de euro de la liberalul Mihai "Schije" Dontu si cate 200 de euro pentru fiecare text pus in gura pedelistului Ioan "Ctitor" Neculaie si publicat in, of course, "ziarul comunitatii brasovene". In total, vreo 24.000 de euro. Eftin, dom'le, in alta parte era mai scump. Cuplul de comici secretosi Dima-Bratucu i-a inhatat lui Scripcaru acum patru ani vreo 100.000 de euro. Ganea a fost onest si si-a evaluat corect serviciile. Atata poate, atata duce.
Despre cum i-a facut campania lui Dontu nu prea avem date. Dar strategiile de promovare cu ziarul a lui Neculaie au fost delicioase. In primul rand, a reluat o smecherie folosita si cu seful lui, Tica Enache, pe cand se dadea candidat la Primarie. TEX publica o declaratie de mare angajament a lui Tica, o banalitate populista de genul "candidatul independent vrea ca Brasovul sa devina cel mai dezvoltat oras din Romania", dupa care il contrapunea liderilor de influenta din oras. Liderii politici sau oricine care insemna ceva pentru brasoveni erau intrebati de ziar ce parere au despre incredibilul proiect al candidatului Tica. Toti se declarau de acord ca apa e uda si iarba e verde, de unde concluzia trasa cu titluri mari de ziar era ceva de genul "politicienii Brasovului apreciaza si sustin proiectele candidatului independent". Cititorii foarte sarmani cu duhul, de se lasau prostiti pe banii lor, ramaneau cu impresia de cat de destept si inteligent la cap este Tica de-l aproba toata lumea.
Cu Neculaie, nimic original. I-au publicat o balarie la mintea cocosului cum ca "vreau grila unica de salarizare pentru bugetari" si s-a dat drumul la morisca manipularii. Articole cu preluarea senzationalei idei de catre sindicalistii brasoveni sau supunerea proiectului spre dezbaterea celorlalti politicieni, candidati. Astia ar trebui sa-si ceara cota parte din onorariul lui Ganea pentru ca au fost folositi de papagali pentru campania lui Neculaie. Evident ca textele astea nu erau semnalate ca publicitate electorala.
Cat despre discursurile scrise pentru Neculaie, Dumnezeu cu mila. Limbaj lipsit de targetare, in care convietuiau mezaliant neologismele cu vorba populara, jargonul tehnicist cu populismul gretos. Exprimari pretentioase gen "investitiile in sectorul privat sunt principalul pilon de crestere economica" incarligate cu demagogisme pentru pulime ca "brasovenii nu trebuie sa fie reprezentati de gargaragii si indivizii pusi pe capatuiala". Se anulau reciproc.
Pna la urma, din toata campania asta, TEX s-a mai umplut o data de rahat, iar manipularile au fost la fel de eficiente pe cat este un fotbalist schiop pe post de atacant.
Mai bine materiale de genul ăsta decât alea din campania de la locale când o lună de zile, pe prima pagina doar înjurături la adresa lui Toma Dorel, Toma Dorel, Toma Dorel. Din Ghimbav. Pe faza asta Sprinean, contracandidatul, cumpăra 400 de ziare zilnic, să dea ok la BRAT.
ReplyDeleteHaha, intotdeauna este loc pentru mai mult penibil
ReplyDelete