Pe 17 noiembrie 2006, noaptea si in ceata, acest tramvai se pierdea definitiv pentru brasoveni.
Administratia Scripcaru a invocat pentru desfiintarea tramvaiului costurile mari de intretinere si trepidatiile. S-a decis sa fie introduse autobuze, in pofida criticilor unor adevarati specialisti. Dupa cum reiese dintr-o dezbatere din acea vreme.
Declaratiile viceprimarului Adrian Gabor (privind desfiintarea tramvaiului) au stârnit interesul celorlalti participanti care au privit cu scepticism aceasta varianta din mai multe puncte de vedere. În primul rând, s-a pus problema eforturilor care se fac la nivel european de reducere a gradului de poluare si eficientizare a transportului urban de calatori bazat în aceste tari foarte mult pe utilizarea tramvaielor, indiferent ca acestea sunt tramvaie obisnuite sau metrouri usoare. Dupa cum a precizat directorul de infrastructura din cadrul Transurb Galati, Aurel Petrache, „cetatenii vor fi initial multumiti ca vor avea cu ce sa circule dar nu stiu în ce masura acestia si-au pus problema ca cele 100 de autobuze vor consuma zilnic aproximativ 10 tone de motorina”. Pe lânga costurile pe care le presupune acest lucru, Aurel Petrache a punctat problema poluarii care este cu atât mai grava cu cât orasul este o importanta zona turistica. Luând exemplul propriului oras, Aurel Petrache a mentionat ca în Galati sistemul de transport cu tramvaiul, care între altele aniverseaza 105 ani de existenta, va fi sustinut pe cât posibil, desi nu exista foarte multe posibilitati financiare.(Sursa)
Cum Brasovul nu-i ca Galatiul, autobuzele poluante si purtatoare de comisioane au luat locul transportului pe sine. Imagini cu fostele tramvaie ale Brasovului se mai gasesc aici.
Să-i fie ţărâna beton armat. Pardon, asfalt şi autobuze comisionare:)
ReplyDeleteIn anul 2002 s-au efectuat reparatii la linia de tramvai, din fonduri europene!!!
ReplyDeleteUn tanar viceprimar, devenit ulterior primar in scripcarie, vorbea de extinderea tramvaiului in cart. Noua si extinderea transportului ecologic cu troleibuzul. Voi nu vedeti ca si troleibuzele abia supravietiuesc?
Tramvaiul a disparut datorita intereselor imobiliare din zona in care se gaseste depoul de tramvaie. Sa nu-mi spuneti ca voi nu stiati de asta!
Imagini cu tramvaie vechi si mai noi, insotite de comentarii, se gasesc aici:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1134&start=0
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1134&start=30
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1134&start=60
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1134&start=90
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1134&start=120
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1134&start=150
Institui un premiu pt. cei ce-mi raspund corect la doua intrebari:
ReplyDelete1. Firma ce a dezafectat sina de tramvai a fost "aleasa" sau a castigat vreo licitatie?
2. Ce s-a intamplat cu sina de tramvai dezafectata, dar cu firul de cupru de la reteaua electrica?
In fine, iata ce scriam autoritatilor acum 2 ani:
ReplyDeletehttp://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=106591#106591
Galatiul este praf la mijloace de transport in comun. Lini de tramvai vai steaua lor, maxi taxi-uri care opresc din 5 in 5 metri blocand circulatia, e praf praf. Nu sunt sustinatorul a lui Scripcaru, dimpotriva as vrea sa plece de unde a venit dar mergeti prin orase gen Galati, Braila, Buzau si multe altele si o sa vedeti diferenta. Brasovul e cu 20 de ani in fata.
ReplyDelete