Oct 23, 2009

"Pansament" Ain't Dead

"Pansament", prima trupa brasoveana de punk si aproape inventatoarea punk-ului prin tara asta, este iar alive. Fondatorul ei, Attila "Ticke" Blaga, care se cam pierduse prin pictura, publicitate si fundaturile Bucurestiului, a devenit Mr Pan[k]sament si arunca cu noi muzici in popor. Cum ar fi aceasta piesa, ca sa fim in ton cu startul de campanie electorala.

Ticke a inceput sa cante tacaneli de astea inca din 1987, in plin comunism imbecil, fapt care a tras atentia criticilor de muzica din Securitate. Care au vrut sa-l trimita la munca in mina. "Am fost acuzat de tot felu’ de tâmpenii, de la activităţi subversive la complot împotriva puterii de Stat, între multe altele s-a presupus că intenţionam să organizez un marş comemorativ la evenimentele din noiembrie ’87. Am fost interogat, apoi dus acasă, s-a făcut percheziţie, mi-au confiscat casete, desene, versuri, hârtii măzgălite… o brăţară cu ţinte care-i aparţinea unui prieten şi era marfă adevărată, primită din Israel. Am fost dus înapoi la sediul Securităţii şi interogat din nou. M-am simţit onorat, pentru mine a fost adus un colonel din Bucureşti, tipu’ în civil era maior dacă nu mă înşel iar tipa psiholog nu ştiu ce grad avea. Căpitanu’ m-a cârpit de câteva ori, colonelu’ mi-a frecat un ness la un moment dat, am vorbit ba de muzică, ba despre Marx şi Lenin." Dupa 1990, "Pansament" era iar interzis dupa ce acelasi Titke l-a facut "asasin" pe Iliescu la un festival rock. Fenomenala poveste a brasovenilor din "Pansament" este pe blogul lui Titke, Brushvox. Pe unde se mai pot gasi si alte noi productii.

1 comment: