Aeroportul Brasov este o afacere falimentara. O gaura care va inghiti zeci de milioane de euro din banii comunitatii si de care se va alege praful, intrucat nu are nicio justificare economica. Singurii beneficiari sunt politicienii.
Aeroport nou la numai o ora de Otopeni?
Prima observatie de bun-simt tine de oportunitate. Dupa ce va fi gata autostrada, care va fi rostul unui nou aeroport, situat la o ora si jumatate de Otopeni? Iar asta in cel mai rau caz, pentru ca distanta va putea fi parcursa lejer intr-o ora. Un astfel de aeroport se justifica pentru a decongestiona traficul de pe cel mare, cum ar fi Beauvais pentru "Charles de Gaulle" de la Paris sau Luton pentru londonezul "Heathrow". Dar pentru asa ceva avem deja Baneasa.
Cati vor folosi Aeroportul Brasov ca sa fie rentabil?
Desigur, pentru brasoveni ar fi avantajos un aeroport foarte aproape, dar este imposibil de crezut ca atat ei cat si, sa zicem cei din Harghita sau Covasna, ca altii n-ar mai fi interesati, vor calatori intr-un numar atat de mare incat sa determine companiile aeriene sa planifice zboruri de la Brasov. Hai, sa fim optimisti, doua-trei zboruri pe luna catre Italia sau Spania, dar acestea nu acopera nici pe departe cheltuielile cu intretinerea aeroportului.
Pe de alta parte, se spune ca aeroportul va aduce turisti. Deocamdata, 90% dintre turistii care vin la Brasov si prin judet sunt romani, acestia cu siguranta nu vor folosi avionul. Este posibil ca Brasovul sa exercite o asemenea atractie pentru turistii straini incat sa apara curse aeriene regulate catre noi, singura situatie in care aeroportul s-ar dovedi profitabil? Aici avem un studiu de caz extrem de interesant, situatiile sunt mai mult decat similare.
Cazul aeroportului fantoma de la Huesca (Spania)
Huesca este situat la poalele muntilor Pirinei, fiind capitala provinciei Huesca, in nordul Spaniei. Aeroportul Huesca a fost construit in 2007, la initiativa unui politician local. El a spus ca aeroportul este necesar pentru a trage turisti la schi in muntii Pirinei. Aeroportul a costat 40 de milioane de euro. Intre 2007 si 2011, deci in patru ani, numarul total al pasagerilor care au trecut prin aeroport a fost de 20.000. In luna iulie 2011 au fost 15 pasageri, in august zero pasageri, iar in septembrie doar patru. Acum aeroportul este o fantoma.
Conform unui calcul simplu, autoritatile din Huesca au cheltuit cate 2.000 de euro din banii comunitatii pentru fiecare pasager care a aterizat pe aeroportul lor.
"A fost realizat fara un plan solid de afaceri. Astazi nu as mai investi in asa ceva", spune acum cel care se ocupa de lucrarile publice din Huesca. Vezi mai jos un material realizat de Agentia France Presse pe acest subiect.
O situatie identica s-a inregistrat si in cazul Aeroportului Castellon, tot din Spania. A costat 150 de milioane de euro si a fost realizat tot la initiativa politicienilor, care au promis ca va crea locuri de munca si va atrage turisti pentru plajele din regiune, renumite pentru frumusetea lor. A creat doar o imensa gaura bugetului local, niciun singur avion n-a decolat sau aterizat de pe Castellon.
Plan de afaceri pentru Aeroportul Brasov?
Consiliul Judetean ar trebui sa aiba un plan de afaceri beton, nu solid, ca sa reusim noi unde au dat chix spaniolii cu tot cu muntii si plajele lor. Cat este de beton rezulta atat din refuzul Guvernului, cat si al bancilor de a investi in aeroport. Lucru recunoscut chiar de Aristotel Cancescu, care a facut public faptul ca "Erste Bank nu este interesata sa finanteze", dupa ce a vazut studiul de fezabilitate. Astfel incat banii vor veni numai din pixul lui Cancescu, de la bugetul administratie judetene, fara niciun argument economic.
Asta vor brasovenii
Singurul argument care ar putea justifica realizarea aeroportului este ca "asa vor brasovenii". Este foarte adevarat, insa brasovenii nu stiu ca aeroportul va fi o gaura neagra care va inghiti cel putin 40 de milioane de euro pentru constructie, iar apoi inca cateva sute de mii lunar pentru intretinere.
Spaniolii au cheltuit acesti bani intr-o perioada de boom economic, ii aveau in exces, noi ii spulberam in plina criza, in care fiecare leu ar trebui atent directionat. Cu banii pentru acest aeroport inutil, din care vor zbura numai pasarile, se putea finaliza, de exemplu, renovarea spitalelor din Brasov si achizitiona aparatura de ultima generatie. Sau repara scolile din judet, care se darama peste copiii inghetati.
Adevaratii beneficiari
Un lucru este cert, brasovenii nu vor avea nimic de castigat de pe urma acestei afaceri, poate doar mandria de a avea aeroport. O mandrie care va ustura bine la buzunar.
Beneficiari sunt, ca de obicei, dragii nostri politicieni. Astazi, Aristotel Cancescu si Constantin Nita, au aparut triumfatori intr-o conferinta de presa pentru a anunta electoratul ca USL ii face in sfarsit aeroport. Peste zece milioane de euro din conturile Consiliului Judetean vor zbura catre firmele lui Marcel Butuza, castigatorul licitatiei pentru realizarea pistei, fost pana mai ieri principal client si sponsor al primarului George Scripcaru. Deja, aproape un milion a decolat catre firmele lui Ion Dinita, candidat USL. Alte sute de mii vor ateriza in conturile lui Liviu Lupu, vicepresedinte PSD, care va asigura prin firma sa de paza securitatea aeroportului. Si firma de curatenie a vicepresedintelui PNL Iulian Mara nu trebuie sa ruleze si ea niste bani? Si mai sunt o multime de alte servicii prin aeroport care au nevoie de specialistii din PNL si PSD. Avioane vor fi mai putine, spre deloc.
Cele mai mari tampenii pe care le-am auzit vreodata!dupa ce va fi gata autostrada?!!!!! pe ce lume traiesti domnule?!mai lasa-ne cu prostiile astea si informeaza-te temeinic!!!
ReplyDeleteAutostrada va fi bomboana de pe coliva aeroportului. Chiar si fara autostrada, aeroportul tot mort e. Va recomand sa aprofundati cele doua exemple din Spania.
ReplyDeletedupa parerea ta ar trebui sa mergem cu carutele. Nu se justifica doar pt ca e la "doar o ora si jumatate" de Bucuresti (lucru ce ar fi probabil din 2020 - iar pana atunci....???)Ai vreun argument documentat? Ai facut vreun studiu privind clientii potentiali? Stii ce venituri vor fi incasate ? Stii ce companii vor opera pe aeroport? Ai luat legatura cu firmele care au investitii in judet? Stii ce ar prefera turistii care vin in Poiana, Bran, Rasnov, Predeal, Sacele - un drum pe autostrada viitorului sau unul de 10-20 km ? Daca ai insomnii noaptea lasa blogul si numara oi
DeleteO ora, o ora si junatate pana la Otp ??? uau, esti rapid.....
ReplyDeleteAsa e! Un articol nedocumentat si bazat doar pe opinii personale!
ReplyDeleteSunt sigur ca tot ce a scris e doar o interpretare rauvoitoare si aeroportul va zbura spre cele mai inalte culmi ale profitabilitatii! Desigur pt toti brasovenii (si nu doar pt o parte cum se sugereaza mai sus)
A, stai, ca tot vorbim de documentare - oare cat costa aterizarea si decolarea la Otopeni/Sibiu/Tg Mures si cat va costa la Brasov? Mda, plan de afaceri ... depinde pt cine
Si tot pt documentare mai am un cuvant - Senghen. Mda, iar plan de afaceri ...
Dar si eu sunt doar un carcotas in calea propasirii brasovene ...
Da, un km. de autostrada a ajuns sa coste si 57 de milioana de euro, iar pentru aeroport nu se gasesc 40. Da sigur, asa e... autorul articolului are perfecta dreptate :)). Cred ca singura solutie este o subscriptie publica, asa cred ca problema s-ar rezolva, dar mai stii poate cineva s-ar gasi si atunci sa baga bete in roate.
DeleteIn completare, in Romania s-a ajuns sa coste 1 km. de autostrada si 57 mil. de euro, pentru aeroport mai sunt sunt necesare 40, iar pentru acest aeroport si-au anuntat ferm disponibilitatea din cate cunosc peste 20 de companii aeriene intrucat ar fi un aeroport de gradul 3(utilizabil in orice conditii meteo) fiind compatibil si pentru avioane de tip Boeing 767 ori Airbus A 330. Cam ia o felie din cascavalul Otopeniului si chiar a autostrazii care nu se mai construieste. Adica mai pe inteles, pentru aceasta zona Bucurestiul nu va mai fi poarta de intrare de unde soarele rasare. Aeroportul va atrage multe alte investitii. Cred ca singura solutie viabila pentru construirea lui este prin subscriptie publica.
Deletefoarte tare ... adica sa nu facem nimic, sa stam ca vine autostrada la noi? cand ? cu ce bani va veni autostrada aia? finalizarea autostrazii Pitesti Sibiu Arad este in prim plan, ptr Brasov Bucuresti nu cred ca vor mai fi bani.... asa ca ? cum naiba putem sa ne interconectam si noi cu lumea, sa nu se mai sperie investitorii cand le spui ca de la Otopeni tre' sa induri 2 ore jumatate de chin pana la Brasov... si cand pleci e la fel.
ReplyDeleteDe acord, daca aveam autostrada era alta treaba.
Singurul pct in care sunt de acord cu autorul: astia de se apuca de construit habar n-au de plan de afaceri, sunt pe langa la toate capitolele si nu e de mirare ca in 20 de ani n-au fost in stare sa aduca bani optr investitia asta.
Afacerea va esua nu din cauza lipsei de cerere ptr acest serviciu ci din nepriceperea celor care o gestioneaza.
Vorbim despre o țară cu o infrastructură subdezvoltată și nedescentralizată administrativ. Regionalizarea se va face într-un final și nu văd cum Brașovul ar putea fi capitală regională fără aeroport.
ReplyDeleteAcesta va fi un atu pentru dezvoltarea regiunii, dar nu și o garanție. E sănătos să pui semne de întrebare, mai ales cînd ai la conducere indivizi atît de dubioși, care acționează doar pentru interesul personal sau de grup, dar uneori cădem într-un pesimism extrem, nesănătos. Poate ar fi mai indicat să stăm mai mult cu ochii pe ei, cît să nu-și tragă felii din plăcinta asta financiară care se anunță.
O placinta din banii brasovenilor, din care se vor infrupta doar reprezentantii lor. Imi pare rau, dar traim niste vremuri in care nu ne putem permite sa visam, ci sa fim realisti.
DeleteDaca biznisul este atat de profitabil, dupa cum se anunta, cum se face ca nicio companie, niciun privat, nu vrea sa bage bani? Investitia este mica, comparabil cu profiturile halucinante anuntate de Cancescu (miliarde de euro!!!). Pentru asa ceva ar fi trebuit sa fie moarte de om printre afaceristi, pana la urma chiar si Butuza daca se incorda nitel facea aeroportul din banii lui. Se puteau gasi chiar si alti oameni in Brasov care sa adune impreuna 40 de milioane de euro pentru asa biznis maret. Cand colo, nimeni, de nicaieri, nici macar guvernul lor nu da bani, pentru ca este clar ca lumina zilei ca proiectul este nascut mort.
Și ei sînt „oameni de afaceri”. Căncescu, Niță, Diniță, Lupu.
DeleteDiscuția asta merită mai mult decît un dialog la comentarii. O să încerc să-ți răspund pe Deal. Din ce am citit pînă acum, nici ăia care au făcut studiul de fezabilitate nu se așteaptă să zbîrnîie avioanele pe la Ghimbav din primii ani.
„Un astfel de aeroport se justifica pentru a decongestiona traficul de pe cel mare, cum ar fi Beauvais pentru "Charles de Gaulle" de la Paris sau Luton pentru londonezul "Heathrow". Dar pentru asa ceva avem deja Baneasa”...care Baneasa?
ReplyDeleteBaneasa a carui trafic de pasageri a fost mutat de cateva luni pe otopeni...iar in momentul de fata distanta bucuresti-brasov se parcurge in 3 - 4 ore la sfarsit de saptamana si asta pentru doar 160 km..in final ce strain nu si-ar dori un city break la brasov unde poate ajunge in doar 4 ore dupa aterizare!
ReplyDeleteDaca treci prin Brasov, fie vara, fie iarna, vei vedea ca turistii astia romani sunt de fapt straini.
ReplyDeleteAvand in vedere ca la inceputul anului 2013 Brasovul va fi gazda Olimpiadei de Iarna pentru Tineret, urmand logica ta, ne vor vizita numai romani.
In alta ordine de idei:
Din Brasov pana in Otopeni faci o ora - o ora jumatate doar daca visezi frumos sau iti permiti sa platesti niste radare.
Indiferent daca am avea autostrada sau nu, romanul nu este disciplinat si invatat sa circule corespunzator. Vezi situatiile de pe Autostrada Soarelui, in plin sezon, cand se circula bara la bara. Ce te face sa crezi ca o autostrada Bv-Bucuresti (cand om avea asa ceva) nu va fi arhiplina? (vezi DN1 din momentul in care ninge in BV).
Alt punct usturator, cel putin, este costul transportului pana la Otopeni.
Nimeni nu te duce moca, iar indiferent de alternativa pe care o alegi, costurile/nervii/orele nedormite sunt prea mari/multe. Si daca imi vei aminti de tren, te invit pe tine sa faci aceasta calatorie inainte de a deschide gura.
Asa ca daca ai avut curajul sa pleci intr-o vacanta cu avionul iar decolarea sa fie de dimineata, ai dat de dracu pentru ca trenuri de noapte nu exista, iar prima masina din Gara de Nord catre aeroport pleaca la 5:30.
Asa ca noi, astia mici, putini si prosti, vom alege alternativa aeroportului din Bv (cand o fi gata) pentru ca e mai prietenoasa cu buzunarul.
Dar fiecare are dreptul la opinie.
Nimeni nu contesta ca este mai rapid si mai confortabil sa calatorim cu avionul direct de la Brasov. Problema este ca nu vom fi indeajuns de multi si nici nu vor veni atatia turisti incat aeroportul sa se justifice economic. Pur si simplu companiile aeriene nu-si vor programa zboruri la Brasov pentru ca nu va fi rentabil pentru ele.
ReplyDeleteFaptul ca avem aeroport nu inseamna ca vor veni si avioanele. Poate doar chartere din cand in cand sau elicopterul lui Butuza. Iar pierderile vor fi suportate tot de brasoveni, caci nimeni nu baga bani, dupa cum se vede. Inca o data, vedeti cazurile din Spania.
In egala masura, daca te-ai fi documentat putintel, ai fi vazut ca aceleasi comentarii au fost si in momentul in care s-a pus problema modernizarii aeroportului de la Sibiu. Acolo toti i-au dat in cap lui Iohaniss motivand existenta unui aeroport modernizat la 2 ore de ei, adica Cluj Napoca. Uite ca acum aeroportul de Sibiu este pe picioarele lui. Vreau sa te intreb un lucru: tu ai fost vreodata la Bucuresti sa iei avionul catre o directie oarecare, sa prinzi un blocaj pe DN1 inainte de Saftica si sa iti tremure picioarele ca nu prinzi avionul, dupa 4 ore de mers cu masina? Daca esti asa de bine informat si vrei sa fii obiectiv, desi se vede din modul de prezentare ca nu esti, poate ne spui si noua care au fost informatiile si sursele de unde te-ai documentat pentru articolul asta ! Mi se pare mie sau seamana putin a Copy Paste ?
DeleteGata, ma dau prins, recunosc, numele meu este Victor Ponta. Copy paste la ce si de unde? Despre situatia aeroporturilor fantoma din Spania te ajuta prietenul google si limba engleza, nu sunt informatii secrete.
DeleteUn articol mai penibil ca asta nu am mai citi in viatza mea! :) Ce autostrada, care o ora pana la Bucuresti si daca face autostrada numai pana iesi din bv faci juma de ora minim (ca doar trece pe la cristian) plus o ora jumate cei 160 de km pana la bucale. Si ce zic astia doar de turisti romani, nu vedetzi catzi straini sunt atat vara prin centrul Brasovului sa nu mai zic iarna prin Poiana. Fac ceva pe politicieni, chiar nu-mi pasa ce si cum dar aeroport chiar imi doresc la Brasov
ReplyDeleteExista undeva faimosul studiu de fezabilitate?
ReplyDeleteSi eu vreau aeroport la Brasov astfel incit sa zbor in lumea larga nestingherit... dar totusi e rezonabil?
Ce companii vor zbura de pe Brasov?
Lufthansa - ar trebui convinsa (de catre cineva, nu stim exact cine) ca e mai rentabil la BV decit la SB;
Austrian - situatia cred ca e similara Lufthansa;
Tarom - nu stiu cit de rentabil este sa zbori 140 km BV-BUC. Despre alte companii (Airfrance, KLM, BA etc) nu cred ca e cazul sa vorbim.
Companii low cost - probabil aici ar putea fi citeva destinatii spre aeroporturi comparabile cu BV.
Probabil, sper sa ma insel, Brasovul nu va avea legatura directa cu nici un mare hub european sau estic. Prin urmare pentru celelalte destinatii, in afara de ipoteticele destinatii low cost, va trebui sa zbor/conduc masina la Otopeni.
Ar mai fi de discutatsi cu ce aeroporturi ar intra BV in concurenta (probabil OTP, SB) si aria de cuprindere (de unde zice aeroportul ca-si atrage musterii calatori).
Prin urmare, destule intrebari chiar si din partea cuiva care nu e doctor in aeroporturi dar poate ca studiul de fezabilitate raspunde la acestea.
Bunul simt spune ca cei care construiesc aeroportul ar trebui deja sa aiba niste acorduri de principiu cu transportatorii interesati sa opereze altfel ajungem in situatia in care terminam aeroportul (... ma rog, sa nu ne grabim cu afirmatiile) si va trebui dl. Cancescu si CJ, in cooperare cu primaria Ghimbav si celelalte CJ implicate sa creeze LAB - Liniile Aeriene Brasovene astfel incit sa justificam cumva obiectivul.
Ar fi multe de zis dar cert este ca eu nu am vazut / citit niciodata o analiza serioasa, cifre, studii, strategie cu privire la acest aeroport.
Cainele moare de alergatura si prostul de grija altuia. Aeroportul va fi eficient, spre disperarea multora.
ReplyDeleteeu continui să sper că nu se va adeveri ce e scris aici, însă prevăd - din păcate - același sfârșit tragic. Nu contest, după ce va fi realizat aeroportul va avea perioade de plus (in anumite luni) dar si perioade de pierderi.
ReplyDeleteSpre comparație adaug aeroportul Cuneo (de lângă Torino). Suge la greu bani de la bugetul zonei si nu-l folosesc decât muncitorii români, și turiștii italieni care călătoresc spre UK... Acu vreo 2 ani se pusese în discuție fie să-l închidă fie să nu mai fie susținut de fonduri locale.
Pe de altă parte, sâmbătă 18.11, din OTP până în BV am facut exact 2h. N-am mers nebunește de tare, am avut noroc că nu am prins aglomerație.
DPDV al eficienței cheltuirii banului public, cred că banii ăia ar fi fost mai bine folosiți pe un tren de mare viteza cu conexiune la OTP sau chiar la autostradă. OTP e un mastodont și deja începe să aibă conexiuni destul de bune în lume. Cu greu va putea fi detronoat. BV își propune 1 milion / persoane / an, OTP are vreo 6 milioane in 2012...
Cate aeroporturi deservesc Torino si la ce distanta sunt unele de altele, sunt legate prin autostrazi, sau drumuri ca ale noastre, ce legaturi are aeroportul central din Torino comparativ cu Cueno? Dar ca sa nu te fostez iti spun ca sunt sase aeroporturi, iar Turin Caselle Torinese este la 17 km de Torino, are 640 de zboruri, in timp ce Cueno este la 56 de km. si are 11 zboruri, deci eu zic s-o lasi jos ca macane.
Deletemi-as dori foarte mult sa fie un aeroport in Brasov.
ReplyDeleteam verificat aeroportul din Sibiu. astazi au 4 zboruri:
- 2 la munchen
- 1 la viena
- 1 la bucuresti
totusi pentru un aeroport, consider ca este putin.
dupa ce se construieste aeroportul din brasov, cel mai important ar fi sa convinga companiile sa vina la noi. dar oare se va reusi ?
cea mai buna varianta (presupun ca si cea mai ieftina) ar fi fost sa se asigure o legatura foarte buna si convenabila pe calea ferata catre otopeni. solutia existenta este doar o gluma ...
A se tine cont ca avioanele nu transporta doar calatori (care ajuta la dezvoltarea turismului), mai avem si ceva industrie locala, plus ca aeroportul ar dezvolta industria si mai mult. Au fost mai multe companii internationale care au vrut sa investeasca la Brasov, dar lipsa aeroportului sau a unei autostrazi spre Bucuresti au fost capitale in luarea deciziei, bineinteles in defavoarea brasovenilor.
ReplyDeleteNici n-ai fi crezut cat de multi isi pun patimas toata speranta intr-o pista. Restul lucrurilor care lipsesc la Brasov zilnic, ceas de ceas si in proportie de masa palesc in fata dezideratului suprem. Un entuziasm rar intalnit, ramas probabil latent de pe vremea cand exact acelasi gen de politicieni promiteau exact aceluiasi gen de naivi care pun botul "comunism = electrificare si pace".
ReplyDeleteNoroc cu electrificarea aia, ținută la rece în anii 80, că acum eram în căcat rău de tot. Pula 3G.
DeleteImportante vor fi cursele cargo.Sunt foarte multe companii straine care sunt interesate de achizitia de terenuri in jurul viitorului aeroport.Turismul se va dezvolta si vor fi curse low cost si all airlines de la Brasov.Va fi un aeroport foarte profitabil.
DeleteSunt de acord ca aeroportul va fi foarte profitabil..ramane de vazut pentru cine;).Pentru beneficiarii contractelor de servicii va fi clar profitabil.
ReplyDeleteO estimare de 500000 de pasageri pe an (sursa studiul Dornier - site CJB) poate deveni realitate dar asta depinde (surpriza!!) de brasovenii implicati in mediul de afaceri brasovean.Pe scurt noi trebuie sa ne folosim de acest nou avantaj cat de bine putem, sa il adaugam pe lista altor avantaje pe care Brasovul le are atunci cand ne promovam serviciile sau produsele.
N-are rost sa comentez aberatiile cu o ora pana la otopeni. Poate ai facut scoala de soferi cu Schumacher si nu stiu eu. Asa ca trec direct la analiza comparatiei tale:
ReplyDeleteAi reusit sa gasesti 2 exemple nefericite pe care vrei sa le ridici la rang de regula dar te asigur ca exista altele care sa te contrazica! Si pe deasupra compari mere cu pere!
Exemplele tale n-au nici o legatura cu situatia din Brasov!
1. Castellon de la Plana
Populatie oras: 181.000
Provincie: 604.000
Suprafata: 6679 kmp
Hai sa zicem ca pana aici seamana situatia. DAR:
Distanta aeriana din centru pana la aeroportul Valencia: 65km!
Pasageri aeroport Valencia: ~5 milioane
Conexiune cu Valencia: AUTOSTRADA si tren de MARE VITEZA! Timp necesar pana la aeroport: ~30 minute.
Alt aeroport in apropiere de Valencia: Alicante (10 milioane de pasageri) la o distanta de 130 km de aeroportul Valencia. Cat e Brasov Otopeni???
190 km intre Alicante si Castellon.
Alicante: 334.000 loc; provincie: 1,9 mil, 5,816kmp
La 60km de aeroportul Alicante se afla aeroportul Murcia-San Javier cu un trafic de 1.630.684 pasageri in 2009.
Murcia: 442K loc, 690K in zona metro. Regiune: 1.470.000 loc, 11.313kmp (cat 2 judete din RO).
Turism? Munti in Castellon? Daca dealurile alea de sub 700m inaltime se pot numi munti at Ungaria are Alpi si in Romania se afla Himalaia.
Orasul poate sa aiba castele dar nu cred ca iese in evidenta cu ceva in zona astfel incat sa atraga turism in masa. Liatoral e pe toata coasta Spaniei. Despre ce turism vorbim?
Zona Alicante e zona turistica (2,6 mil) nu Castellon care toata provincia atrage 680.000 de turisti anual (locul 21 din 50 in Spania).
Si inca ceva ce poate e cel mai important aspect:
"The new Castellon Airport opened last March and has in theory been open for eleven months with no planes or flights operating from it. The airport now faces more bad news as the runway has to be dug up as the end of it does not meet the correct technical and safety requirements.
Aerocas who is the promoter of the 150 million euros airport has admitted that the area for taxiing at the end of the runway has to be demolished and built again."
Deci mai bine ne facem griji de calitatea lucrarii si nu de faptul ca un aeroport bineexecutat n-o sa aiba trafic! Mai bine fa un articol despre pretul la care se face pista pt ca Vectra are impresia ca face centura nu pista de auerizare! La Cluj o pista mai scurta a costat DUBLU!
2. Huesca-Pirineos Airport (aici situatia devine de-a dreptul hilara!!!)
ReplyDeletePopulatie oras huesca: 48.500 (nici cat Sf. Gheorghe)
Provincie: 228.000
Suprafata: 15.626 kmp. Adica cat jud. Bv, Hr, Cv la un loc dar cu populatia jud. Cv!
Sa mergem mai departe cu un citat dp wikipedia: "The airport is intended to support skiing resorts in the Aragonese Pyrenees, but the closest ski station is more than 100 kilometers away." Eeee?
Turisti 683K (locul 20 in Sp.)
Despre ce vorbim noi aici? Ce turismn de schi daca nu sunt statiuni? Si ce populatie locala?
Distanta pana la aeroportul Zaragoza (751,097 pasageri in 2011, cu +24% peste cea din 2010 si 48.609 T de marfa): 74km
Zaragoza se afla la 270 km de Barcelona si 262 km de Madrid.
Zaragoza: 700K loc; Metro 783K (de 2x cat Bv) Provincie: 973K loc si 17.274 kmp(cat 3 judete).
Si acum sa dau si contraexemple tot din Spania daca tot acolo ai scormonit (si nu in Ro sa explici dc nu se inchide aeroportul Cluj, ba chiar baga zeci de milioane pt o noua pista, Timisoara, Tg-Mures care a urcat pe locul 4 dupa pasageri chit ca e la 100 km de Cluj!):
Reus Airport: 1,7 mil in 2009!
" In 1995, approximately 500,000 passengers passed through the airport. In 2004 this number more than doubled to 1.1 million and in 2009 the airport reached a peak of 1.7 million."
Tarragona - Barcelona Airport: 70 km in linie dreapta. Cat e pana la OTP? Dublu?
Reus 106K loc; Tarragona 134k loc (impreuna 240K - Brasov cumva?)
Provincia Tarragona: 813.000 loc; 6303 kmp (se poate compara cu Bv?)
Turisti: 609K, loc. 24 deci nu turismul e cel care genereaza traficul aerian!
Girona-Costa Brava Airport 5,5 mil in 2010!
"In 1993, Girona Airport dealt with only 275,000 passengers; but in the six years from 2002 to 2008 passenger numbers increased by nearly ten times from just over 500,000 to more than 5.5 million.[1] In 2010, around 4.8 million passengers passed through the airport."
Girona - Aeroport Barcelona: 96km
Girona: 96K loc; 134K metro;
Provincie: 756K loc; 5910 kmp;
Aici e si ceva turism: 1.140.000 locul 12.
Am comparat distantele de la Barcelona si sunt sub distanta Brasov-OTP de 140 km in LINIE DREAPTA ca pe sosea stim cat e si cate ore faci (cam 2,5-3 (cel care va zbura ca soferul se si intoarce) daca nu prinzi ambuteiajele din weekend)! (1,6M loc; 5,5 metro; 6M turisti, locul 2; El Prat Airport: 34M pax;)
Motive pentru aeroport n-o sa dau acum pt. ca sunt multe si evidente. Industrie, economie, investitii ca nu e vorba doar de turism cum insinuezi, n-o sa vina 1mil de turisti cu avionul! Si cel mai important, cei ~ 100.000 de persoane cu cat a scazut populatia judetului si care nu s-au evaporat cum vor sa credem unii, ci au plecat la munca in alte tari (majoritatea in spania, italia, anglia) si care vin acasa in vizita anual si nu cu autobuzul! Si sa nu uitam de rudele lor! Doar de aici scoti deja un trafic anual de 200-400K pax!
Tot cei plecati la munca reprezinta grosul traficului si la otopeni!
Data viitoare mai bine scri un articol despre ce te deranjeaza pe tine aeroportul asta. Doar nu iti faci griji pt OTP? Sau crezi ca odata cu aeroportul se va polua zona...
Si poate te simti sa iti corectezi articolul acum ca ai datele la dispozitie ca numai obiectiv n-ai fost!
1. Cele doua exemple au fost utilizate pentru a arata cum gargara politicienilor nu tine loc de realitati economice. Atat aia din Castellon, cat si aia din Huesca au promis locuri de munca si atragerea turistilor cu cele doua aeroporturi, la fel ca si astia de la Brasov. BrasovNews a citat argumentele lor, nu si le-a asumat, ar fi fost chiar culmea. Nu mai reluam motivele pentru care credem ca aeroportul brasovean va fi falimentar.
ReplyDelete2. Felicitari pentru munca de documentare. Daca te intrebau si pe tine inainte, spaniolii economiseau cateva sute de milioane de euro.
3. Data viitoare, sa ne fie iertat, o sa scriem cam tot ce vrem si ce gandim, asa liber, cum ne-am obisnuit.
4. Comentariile astea puse cu copy-paste la celelalte texte au fost sterse, lumea care intra pe aici e de obicei inteligenta, intelege de prima data un punct de vedere.
1. Nici macar la promisiuni nu poti compara exemplele tale pt ca altele sunt motivele principale la Bv. Alte legaturi nu exista.
ReplyDelete2. Cu placere desi nu trebuia sa fac munca altuia.
3. Adica o demonstratie partinitoare cu date scoase din context a unei pareri subiective. Spor si data viitoare!
4. Ai postat de 3 ori pe acelasi subiect, comentariile sunt valabile la toate cele 3 (daca tot ai pomenit de lume, cel care a citit deja primul nu-l va reciti). Dar e blogul tau, faci ce vrei.
Mai lasati-o balta cu aeroportul vostru, ca nu se va face niciodata. Nu s-a facut cand "duduia economia" si se va face acum cand salarul in Brasov e de 300-400 euro/luna. Cine o sa plateasca pretul biletului? 3-4 smecheri. Si daca tii cont ca iti trbuie cel putin 1-2 ore sa fi in aeroport, inainte de decolare, plus drumul, plus debarcarea in Bucuresti, rezulta vreo 3 ore pierdute aiurea , la un pret piperat. oRICE PROST STIE CA NU SUNT RENTABILE CURSELE SCURTE. Iar aeroportul trebuie sa se bazeze exclusiv pe brasoveni, ca muresenii si sibienii au deja aeroport (Muresul are chiar peste 300.000 de pasageri anual, adica cu mult mai multi decat cei prevazuti in studiul de fezabilitate pentru Brasov)... asa ca ...
ReplyDeleteCea mai mare tampenie de articol. Aeroportul la Brasov e mai mult decat necesar! In rest no comment.
ReplyDeleteGaura neagra?... Las ca mai bine ajung banii la melteni sa-i trimita ei in Valea jiului, ca acolo e profitabil. Pacat ca nu e granita la Sinaia!
ReplyDeleteBai fratioare te-ai trezit tu sa faci comparatie cu aeroportul din "Huesca " teapa ta ca este din Lérida-Alguaire si nu poti face nici cea mai mica comparatie intre Brasov si Lérida.In primul rand Brasovul este din punctul meu de vederea cea mai mare atractie turistica de la noi,si nu crezi ca ne-am cam plictisit de autostrada Bucuresti-Brasov cred ca ajung la pensie si nu o vad, prefer Aeroporul in maxin 2-3 ani o sa fie gata.
ReplyDeletefirca mare la Bucuresti pentru ca vor pierde 50% din pasageri
ReplyDeleteBine ca ai venit tu cu argumentele tale stupide legate de Spania.Uite deaia nu mai avansam ca unul ca tine pune bete in roata, in loc sa fim uniti si sa ne sustinem ca adevarati romani ce suntem.
ReplyDeleteEsti slab informat, domnule "Brasovean", in ce privesc turistii ce vin la Brasov, din contra ca ar veni mai des fata de mizerabilul Bucuresti.
Articolul tau este slab formulat.
Daca aeroportul nu va avea succes o sa ai tu de suferit? Ma intreb c interese ai, oare!
Atata kkat mancat pe o singura pagina de internet, n-am mai vazut. Articolul cred ca e scris de un labagiu frustrat, facut de ma-sa pe centura. Asa ceva nu trebuie sa traiasca pe lumea asta. Jeguri.
ReplyDeleteBucuresti nu vrea aeroportul din brasov pentru ca o sa piarda foarte multi pasageri care bin direct la brasov si nu via suparati brasovul este un oras turistic plus cel mai frumos si cel mai curat oras. Vizitati si o sa va convingeti
ReplyDeleteeconomic va fi un aeroport binevenit,pentru ca va fi in centrul tarii si va fi mult mai eficient taficul de marfa.
ReplyDeleteori esti rau intentionat, ori dus cu pluta
ReplyDeleteVezi si tu in tarile civilizate cate aeorporturi sunt langa fiecare orasel de 50 mii de locuitori si judeca si tu. Avantajele pot veni in multe forme, cate firme n-am auzit ca au ales Clujul sau Sibiu doar pt ca aveau aeroport.
ReplyDelete