Oct 6, 2006

Braşovul, mica Sicilie

Famiglia braşoveană s-a constituit fără prejudecăţi în privinţa apartenenţei politice. Originea fesenistă îndemna la reunire, iar poftele strigau a fi îndeplinite. Eheeei, vremuri trecute, despre care cei mai de seamă membri povestesc acum cu duioşie. Sunt doar patru. Preşedintele PSD, Costică “Naşu” Niţă stă în capul mesei, avîndu-l de-a stînga pe preşedintele PD şi primar al Braşovului, Georgică “Fisură Anală” Scripcaru. De cealaltă parte sunt Paul “Panou” Gonţea, om de vază în PD şi Bebe “Laser” Căncescu, preşedintele liberal de la Consiliul Judeţean.

“Naşu” Niţă: “Georgică, ce ţi-am spus în 2001, cînd te-ai întors din ApR la PD? De ce să ne certăm? Hai să ne avem ca fraţii în Consiliul Local, că e loc pentru toţi. De atunci şi pînă astăzi ai văzut că putem vota împreună pentru binele nostru. Ai început mandatul ca viceprimar bucuros că ai un salariu şi l-ai terminat cu 500.000 de euro în cont, că te-am sprijinit să vinzi cauciucuri la troleizbuzele cu care circulă fraierii ăştia. Te-am susţinut să ieşi şi primar, că nu degeaba controlez “Transilvania Expres”, care-mi face acum campanie şi deţin rahatul ăla de fiţuică, “Obiectiv”. Prietenul meu, Ori Zinger de la Atlanta House ţi-a vărsat zeci de mii de euro în campanie. Pentru tine, Gonţea, să nu uiţi, oamenii mei din Consiliul Local au votat să-ţi acorde gratuit 38 de amplasamente pentru panouri publicitare. Îţi intră în buzunare, aşa că eşti tu băiat fain, 200.000 de euro pe an, iar în cinci ani, cît timp le ai pe moca, cît face? Şi, Paulică, ţii tu minte cum pesediştii mei din consiliu au votat ca tu cu amicul pedist Grigorescu să vă transformaţi terenurile din păşuni în construibile? Le-a crescut valoarea de 10 ori? Le-a! Bebe, tu ţi-ai făcut damblaua cu laserul de pe Tîmpa şi m-am făcut că nu văd cum Compania Apa, din subordinea ta, îşi face publicitate în trustul tău de presă. Papagalii ăştia nici măcar n-au văzut că faci reclamă la apă”

“Fisură Anală” Scripcaru: “Săru'mîna, naşule. Da nici noi n-am fost de cacao. Am votat ca consilierul matale Atomei, care este şi acum, să ia cinci spaţii comerciale de la RIAL, iar fii-sa, angajată la RIAL, să-şi ia de acolo casă socială. Şi am dat şi terenuri pentru benzinării pentru ca colegul consilier de la PSD, Ioniţă, care este şi el acum, să le construiască. Hai, Naşule, că ţi-ai luat eftin spaţiile comerciale. Şi nu degeaba m-ai făcut primar, că vezi că nu văd că cele 18 chioşcuri “Obiectiv” ale tale stau pe domeniul public de aproape un an fără nici o autorizaţie”
“Panou” Gonţea: “Naşule, Georgică băiete, nu v-am asigurat eu liniştea? A cîrîit vreun ziar? Dacă mişca vreunul, îl şi zburam de pe reţeaua mea de distribuţie, “Prescom”. Naşule, cînd ăia din presa centrală a demonstrat că ai afaceri cu prietenii noştri de la “Cosa Nostra”, a dat cineva vreun rînd? Şi ca să fiu sigur, am cumpărat şi 15% din acţiunile de la “Monitorul Expres” şi l-am învăţat şi pe prostul ăsta de Georgică să ia 7%. N-auziţi că nu ne deranjează nimeni?”

“Laser” Căncescu: “Săru'mîna la toată lumea. Vedeţi ce frumos face laserul?”

Linişte.

"Academia Catavencu", noiembrie 2004


Schimbari petrecute:

1. Prietenia dintre craii enumerati mai sus, Scripcaru, Nita, Cancescu s-a cam fisurat. Scripcaru nu si-a tinut promisiunea de a trece la PSD, din cauza de caracter si, deloc neglijabil, din motive de pierdere a puterii de catre fostul partid-stat. De asemeni, Scripcaru a adoptat o atitudine aroganta si dispretuitoare fata de fostii sai sustinatori, Nita si Cancescu.

2. "Obiectiv" a disparut imediat dupa ce PSD a ajuns in opozitie. Fostul director, Ionica Anutoiu, este judecat acum pentru inselaciune si omor.

3. Scripcaru s-a impus puternic in media locala. Pe langa "Monitorul Expres", el controleaza direct, fiind actionar, RTT si Radio XXI Brasov.

4. Pe langa laser, brasovenii senili afla cum se cheama orasul in care traiesc datorita unui imens panou luminos aflat pe Tampa.

4 comments:

  1. Anonymous4:27 PM

    Apropos, a auzit careva vreo explicatie pentru dubioasa idee cu pancarda B-R-A-S-O-V de pe tampa? Eu cred ca am lipsit la lectia aia...sau poate nici macar nu a existat asa ceva?!
    Sper ca nu vrea vreun idil sa mimeze un soi de Holly-wood...Oricum, bine macar ca nu au scris s-t-a-l-i-n.

    ReplyDelete
  2. Intuitie valabila. Iata si motivatia lui Cancescu: „Cand vorbim de Los Angeles si Hollywood ne gandim la literele inscriptionate pe munte." Urmeaza Rasnov.

    ReplyDelete
  3. Anonymous6:54 PM

    Cred ca domnul Cancescu ar trebui sa realizeze ca nu toti gandim la fel. Unii s-ar putea sa nu considere ca gandesc atunci cand le apare ceva automat in minte.

    ReplyDelete
  4. Anonymous1:40 PM

    Pentru niste orase fara istorie, intradevar, poate fi chiar indicat sa faci ceva, sa "produci" un simbol care sa atraga atentia si sa reprezinte oarecum imaginea acelui oras, dar in cazul unui oras ca Brasov... sau mai bine zis al multor orase din tara asta, nu cred ca mai trebuie sa inventam (ma rog.. sa copiem, adica sa plagiem in cazul asta) noi altele, fara substanta. Si mai putem, cred, sa fim si originali cand e vorba de imaginea noastra... Nu cred ca exista careva care sa nu fi facut comparatia penibila cu Hollywood uitandu-se la pancardele de pe Tampa. Din pacate mai toti edilii de prin Romania au impresia ca ceea ce le trece lor prin minte este minunat si perfect, si ca parerea celorlalti nu este interesanta sau importanta. Iar la noi in oras, de vreo 2 ani incoace, se pare ca ce trebuie facut (sau ce avem nevoie) stiu doar unii (fara vreun trecut din pacate)...

    ReplyDelete