Oct 23, 2006

Postcard. Scripcaru a refuzat tramvaie oferite gratis

Salut

Un tramvai nou, de mare capacitate (350 de locuri) 100% low-floor costa cam 2-2,5.000.000 euro in functie de dotari si producator. Insa, asa cum s-au adus aceste 15 troleibuze FBW (e mai bine decat deloc) se puteau aduce si tramvaie. Ba chiar, Scripcarul a refuzat o regie de transport din Germania care s-a oferit sa doneze (da, sa doneze, fara a primi nimic in schimb) 20 de tramvaie si sa refaca 50% din calea de rulare+statiile de redresare. Si vazand ca nu-i iese comision, violonistul le-a trantit usa in nas nemtilor care au gasit un primar mai cum se cade probabil prin Ucraina... si uite asa, Brasovul incepe sa-si schimbe statutul de ,,cel mai putin poluat al orasului" ... de exemplu, incercati sa mergeti la Livada Postei sau pe Str. Muresenilor la orele de varf, apoi veniti in Bucuresti, in P-ta. Unirii, sa vedeti ca nu e mare diferenta intre nivelele gazelor de esapament din aer.

S-au adus 15 troleibuze, s-au casat cel putin 30 in ultimele 12 luni, Centrul Vechi nu mai are troleibuze, Livada Postei nu o sa-l mai aiba nici pe 1 in curand... in vreme ce mult-laudatele autobuze Maz aduse de Scripcaru pentru a inlocui troleibuzele se dezmemebreaza pe drum (a fost la TV acum cateva luni o femeie cu rana destul de urata la cap dupa ce i-a cazut in cap un panou interior dintr-un Maz), nu fac fata, merg incet, iar 3 sunt DEZMEMBRATE pentru piese in garaj! In tot acest timp, in restul parcului de vehicule nu se investeste nimic (pentru ca banii sunt sub forma de comisioane care intra in buzunarele unor apropiati ai scripcariei)... reparatiile capitale se fac de toata mantuiala (uitati-va la Dac #509 si ganditi-va ca a fost reparat capital in februarie 2006! Si acum nici nu se cunoaste).

Cum la tramvai nu s-a gasit nicio posibilitate de a se lua comision, primarul a decis (singur) ca nu e rentabil pentru el (putin ii pasa daca e pentru ceilalti). Asta in conditiile in care pe tramvai sunt mai multe abonamente decat pe multe linii ,,rentabile". Apoi mai e si presa locala, care e supusa in mare parte primarului si care aproba tot ce zice el, fie ca e bine sau rau pentru cetateni. Pacat...Brasovul ramane fara tramvai, fara mare parte din troleibuze... oare urmatorul primar (daca nu va castiga tot asta) va reusi sa repare tot ce s-a distrus in ultimii 2 ani?

Dr2005

1 comment:

  1. Anonymous10:39 AM

    Cred ca romanii obisnuiesc sa ia totul de-a gata si sa nu-si bata capul cu politichia. Iar politicienii nostri se bucura de acest fapt si isi vad de "treaba lor" nestingheriti. Din pacate, lipsa de interes a cetateanului de rand pentru oras, accentuata si de lipsa lui de cultura, isi va pune amprenta negativ asupra acestui loc in urmatorii ani. Personal, cred ca un primar nu trebuie sa aiba in grija soarta unui oras. El este un fel de faptuitor si garant al actiunilor pe care comunitatea locala le doreste a se intampla. Ar trebui sa fie active alte organizatii, crescute pe temeiuri reale (nu politice), capabile sa emita actiuni pentru binele comunitatii. Spre exemplu acest consiliu local ar fi cea dintai, insa modul in care este compus acum este clar ca nu corespunde acelor temeiuri. Spre exemplu, de ce nu ar exista o baza de date disponibila comunitatii, cu cv-uri si informatii detaliate despre toti cei care au deja sau candideaza pentru functii publice? Daca ar exista asa ceva, domnul primar probabil ca ar fi iesit primul din schema. Sint sigur ca sint multi altii care ar putea fi de asemenea buni gospodari in conditiile actuale (psd nu mai este la putere, posibile - acum si in rate!!, new! ;) - imprumuturi mari externe, conjunctura politica pozitiva, etc...). Stie comunitatea locala ce imprumuturi totale s-au facut in ultimii 2 ani si catre cine? Si in ce termeni? Exista vreun loc unde poate fi usor vizualizat vreun raport al acestora? Pe site-ul primariei nu prea gasesc mai nimic, nici macar cv-uri (chiar daca domnii propun si model european de cv). Se poate citi pe acest site ceva despre cate licitatii se fac si cu ce rezultate? Se poate vedea transparent pe site cate firme de constructii zobesc orasul zi de zi, ale cui sint ele, si cu ce preturi lucreaza? Sau, ca sa revin la subiect, cam cat costa achizitiile de troleibuze si autobuze, si in ce stare sint ele, si cat costa service-ul lor, pe ce perioada se intinde, etc...? Nu gasiti nimic din lucrurile astea?! Wow! Astia sint de fapt gospodarii nostri ... ascunsi...Poate ca nu o fi fost buna oferta aia gratis de tramvaie, cine stie, dar macar putea sa scrie undeva sau sa discute in consiliu acest lucru, iar consiliul sa aiba undeva afisata ordinea de zi si rezultatele discutiilor, pe vreun site oficial, ca sa mai dispara barfele de pe la coltzuri (neaducatoare de nimic bun). Ca de-aia s-a inventat internetul domnilor! Pentru binele tuturor (sau macar al "votantilor" care-l pricep)...

    ReplyDelete