Dec 9, 2008

TEX nu prea este deontolog cu Botorog

Piulita ia decizia de a-l scoate pe Botorog din copacii, de pe cladirea si din fata Prefecturii. Piulita il pune pe purtatorul de cuvant sa anunte presa. O anume Monica Morgovan. TEX ia decizia sa publice o stire despre cum copacii, acoperisul si usa Prefecturii nu mai sunt agresate de Botorog. TEX il pune pe jurnalistul responsabil de institutie sa scrie. O anume Monica Morgovan.

Ce face Monica Mocofan? Redacteaza un comunicat de presa pe care si-l transmite. Jurnalistul Monica nu vrea s-o jigneasca pe functionarul Monica si ii publica textul pastrand limbajul lemnos de institutie de stat. Jurnalistul Monica mai gandeste sa se dea bine pe langa functionarul Monica si emite propriile judecati si impresii foarte favorabile deciziilor pe care si le-a comunicat. Si a iesit:

"cert este ca in ultima perioada comportamentul protestatarului a revoltat pe toata lumea, mai ales ca a afectat si imaginea orasului in fata turistilor si a creat un precedent pentru alti amatori de circuri de strada"

Poate ca ar fi mai simplu ca prefectul sa-si scrie singur articolele. TEX ar avea informatie de la prima mana, iar bugetul statului ar face economie cu un salariu de purtator de cuvant. Iar Monica va avea pace in sufletul ei dedublat, caci cat timp poate rezista o personalitate sa o pupe-n cur pe cealalta?

7 comments:

  1. M-am distrat copios citind textul dumneavoastra. Din pacate, sunteti intr-o grava eroare. Nu am facut nici un comunicat de presa - nici nu mi s-a cerut -, dovada ca cele mai multe ziare din Braşov au pierdut stirea, iar opiniile - asa numite "personale" - prezentate in acest articol au fost formulate in repetate randuri in textele legate de soarta celebrului protestatar aparute in TEX, multe dintre ele semnate de colegii mei.
    In rest, in cazul in care va doriti ca domnul Botorog sa isi continue numarul, puteti depune o solicitare la domnul prefect sa ridice interdictia. Eu, insa, m-am saturat sa ii aud limbajul colorat.
    Dar poate ca sunt eu exagerata!

    ReplyDelete
  2. Ai grija, sa nu ramai, asa, distrata:)

    Probabil ca am fost in eroare si cand te-am numit Mocofan, ma mir ca n-ai semnalat. Exista mai multe genuri literare, printre care se numara si satira. Iar in scrierile de acest tip se mai uziteaza situatii fictive pentru evidentierea unui fapt concret.

    Nu conteaza daca ai emis sau nu comunicat (de data asta) si cum Botorog isi baga pula in Scripcaru, colorat sau alb-negru. Esentialul pe care nu l-ai intrezarit este ca tu functionezi ca o strutocamila. Tu esti subiectul stirii (adica institutia pe care o reprezinti, adica prefectura), tot tu o semnezi. Este ridicol. Mai mult, ai o problema de credibilitate. Care este esentiala in jurnalism. Si mai mult decat atat, spiritul critic iti este atrofiat din cauza acestei duble posturi. O alta conditie fundamentala pentru un jurnalism de calitate. Fara acestea esti un simplu scrib la gazeta de perete.

    In fine, poate este o conditie asumata si care te multumeste. Bravo tie ca mai scoti un ban in plus, iti usureaza sederea in mediul toxic de la TEX. Problema era de natura etica. Iar daca vrei sa o depasesti si sa manifesti respect fata de cititorii tai (pfuai, mai am putin si pic din utopism in patetism) semneaza-ti articolele despre prefectura cu "Monica Morgovan, purtator de cuvant de piulita". Asa este corect.

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:11 PM

    O mare imbecilitate pe care a facut-o Prefectura, sau cine dracu a luat decizia asta, e ca s-au taiat brazii. Protectia mediului doarme? Ne plingem de defrisari si taiem copaci care cresc in sute de ani. Si asta doar ptr un biet protestatar.
    Draga Monica Morgovan tu ce post ocupi acolo? Nu ai putut sa iti sfatuiesti seful ca face o gafa si o grava eroare? Sau in creierul vostru era mai important sa ii inchideti gura lui Botorog decit sa salvati niste brazi argintii? Esti complice la o mare paguba facuta fondului silvic ptr o timpenie. Omului ala nu ii inchideti gura chiar daca ati taiat copacii. Voi ptr ce luati banii statului mai functionari batuti in cap?

    ReplyDelete
  4. Mi se pare curios sa vorbesc cu un anonim despre deontologie. Se pare ca nu ma cunoasteti, cu toate ca scriu in blestemata asta de presa brasoveana de cativa ani buni. Eu nu ma pretind ziarist de investigatie. Ceea ce stiu eu sa fac este sa gasesc stiri. Scot stiri si din piatra seaca. Probabil ca sunt un gazetar de perete, dar din fituicile mele s-au inspirat multi.
    Referitor la aspectul moral, ma distreaza ca in Brasov se face tam tam despre moralitatea ziaristilor doar pe bloguri, si daca se poate ca anonimi, iar in presa apar aceleasi stiri seci. Peste tot, fara nici o exceptie...
    Dar eu sunt mocofana, ce stiu eu!?!

    ReplyDelete
  5. Pana una-alta, anonimul asta a lasat mai multe joburi de presa cand i s-au prelucrat articolele si a preferat sa frece tusa decat sa presteze oral.

    Dupa cum iti spuneam, iata ca ai ramas distrata. Moralitatea se manifesta pe bloguri pentru ca nu are loc in alta parte. Si anonim pentru ca nu ma cunosti. Mai intreaba.

    ReplyDelete
  6. Anonymous6:28 PM

    Monicai

    Mai fata daca tot spui ca lucrezi in presa, si ai parerea eronata ca o faci bine (esti doar un scrib fara prea mare judecata din cite se pare), ar trebui sa nu lasi fara raspuns nicio intrebare.
    Dar nu cred ca aveai cuvinte sa explici de ce naiba a fost nevoie sa taiati niste brazi ptr un amarit de protestatar. Gestul asta imbecil da de gindit despre ce om esti tu, ori prefectul, ori Scripcaru. Si pe la alte evenimente va bateti gura despre defrisari si consecinte. Pestele de la cap se impute...

    ReplyDelete
  7. Doamnelor şi domnilor, fără supărare. Decizia de mutilare a copacilor a fost luată de Szakal Andras, absolvent de silvicultură. Ba nu de el, stai, el doar a chemat miliţia să-l ridice pe protestar şi pe ăia de la Kronstadt să taie cum ştie ei. Adică tot, inclusiv magnolia aia.

    Între noi fie vorba, eu am relaţii relativ decente cu dl. Szalakal. Tot între noi fie vorba ştiu şi eu şi ştie toată lumea că dl. este foarte prieten cu dl. Scripcaru. Din aceste relaţii a rezultat chestiunea. Foarte prieten cu dl. Scripcaru este şi dl. Ganea sau dl. Stoica de la Transilvania Expres.

    Prin urmare propun exonerarea de vină a Monicăi. Sigur, şi ea cunoaşte chestiunile astea, dar, spre deosebire de mine (lol, fiţi atenţi aici că e tare) ea lucrează la un ziar comunist şi eu nu. :)

    ReplyDelete